Ruths Hotel: Driftsbesparelser

Forside/Ruths Hotel Skagen

Blandt klitter, hav og skov ligger det 5-stjernede Ruths Hotel - midt imellem de Skagensgule huse. Som gæst på Ruths Hotel vil man opleve at blive forkælet. I Ruths Brasserie og Gourmet serveres skønne gourmet retter og fantastiske vine, mens de lækre wellness faciliteter byder på skønne behandlinger. Et besøg på Ruths Hotel er simpelthen balsam for både krop og sjæl. Uovertruffen service står dog ikke kun i fokus hos Ruths Hotel – men også hos deres lokalt forankrede partner Mariendal Skagen. For samarbejdet bygger på gensidig respekt, tillid og engagement 24/7.

Kompetencen gør forskellen

Peter Jensen, direktør for Ruths Hotel, lægger i samarbejdet med Mariendal Skagen stor vægt på, at de er en lokalt forankret elinstallatør i deres direkte nærhed. Den personlige service, tillid, kundefokus og hurtige problemhåndtering er nøgleordene for det gode og mangeårige samarbejde.

Da Ruths Hotels havde en CTS løsning, der ikke længere kunne opfylde de nuværende servicekrav, udarbejdede Mariendal en ny intelligent energibesparende CTS løsning. Det er en kundetilpasset løsning, der tager bedst muligt hensyn til både gæstekomfort, brugervenlig styring, automatik og energiforbruget.

 

100% lokalt forankret

Mariendal Skagen har gennem mange år haft et langvarigt samarbejde med områdets mange hoteller og sæsonprægede virksomheder. Mariendal Skagens montører har et indgående kendskab til deres kunder, kender deres ”huse” ud og ind, og er kendt af både medarbejdere og personale. De ved derfor, hvor vigtigt det er, at alting fungerer og at kunderne skal kunne regne med deres El-installatør.

For kundernes omsætning er afhængig af turisternes tilstede- værelse her og nu, så i dette sæsonbetonede marked skal en leverandør være til at stole på. Derfor værdsætter kunder som Ruths Hotel at hos Mariendal Skagen ”er en aftale er en aftale, til aftalt tid og kvalitet!”.

 

Løsningen har resulteret i driftsbesparelser...

... men ifølge Peter Jensen rummer den derudover også en række andre fordele:

  • Ruths Hotels bookingsystem starter automatisk for var- men, når et værelse er booket, og slukker den naturligvis igen, når gæsten checker ud. Derigennem kommer gæsten til et veltempereret værelse, der er perfekt afstemt til uden- dørstemperaturen.

  • Gennem den automatiske proces undgår man menneske- lige fejl, fx at et værelse ikke er opvarmet, hvilket kan opstå i en højsæson, når personalet har travlt.

  • Ruths Hotels værner om gæstens individualitet og derfor var gæsteregulering en forudsætning for valget af CTS systemet. Systemet har nu en større brugerflade, der styrer udgangene, så gæsterne manuelt kan styre varmen i værelset med op til 3 grader.

  • Ventilationsanlægget styrer luftcirkulationen i konferencelokaler og restauranten og sørger for et behageligt inde- klima for gæsterne.

  • CTS systemet styrer endvidere poolrummets rumtemperatur, så det konstant er 1-2 grader over vandtemperaturen.

  • Ruths Hotel har mulighed for selv at tilrette i systemet, hvilket de ikke kunne i det tidligere CTS system.

  • Styringsløsningen er brugervenlig og fleksibel, idet styringen kan programmeres via internettet. Dermed kan viceværtens overvågning af fx hotellets temperatur ske fra en pc eller Ipad/Tablet (styringen er beskyttet af kode).

 

Nærvær og service

Derudover leverer Mariendal Skagen en kompetent og hurtig EL Service med døgnvagt 24/7. Ruths Hotel har direkte kontakt til Mariendals montør Kim Sand Nielsen, som servicerer dem – også om aftenen og i weekenderne og det har resulteret i et stærkt engagement fra begge si- der, hvor Kim nærmest indgår som en del af Ruths Hotel, altid med stor fokus på gæstekomforten.

I den senere tid har der været fokus på omstilling til LED belysning, hvilket har medført store el besparelser i driften. Endvidere varetager Mariendal alle el installationer vedr. poolen.

At service er en mærkesag for Mariendal oplevede Peter Jensen i samarbejdet med Jens Lassen fra Mariendals CTS afdeling, idet serviceniveaet var uforandret, uanset hvilken afdeling i Mariendal, han var i kontakt med. Jens Lassen varetog selv kontakten til Ruths Hotels leverandør af bookingsystemet, således at grænsefladen var afstemt fra projektets start, hvilket blandt andet resulterede i, at CTS systemet kunne installeres på kort tid.

Skriv direkte til os



    Jeg har læst og acceptererPrivatlivspolitikken


    Ring til os
    Har du spørgsmål eller ønsker du at snakke med en rådgiver?
    +45 7010 2077
    linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram